Ferrari Testarossa
Samochód został zaprezentowany podczas Autosalonu w Paryżu w 1984 roku[1]. Zastąpił model Berlinetta Boxer po dwudziestu latach produkcji. Auto stało się bardzo popularne i w ciągu siedmiu lat złożono ponad 7 tys. egzemplarzy. Mimo wielu przeróbek mających przystosować auto do torów wyścigowych, Testarossa nigdy nie odniosła sukcesów podczas wyścigów. Następcą modelu Testarossa był Ferrari 550 Maranello, który jednak miał już klasyczny napęd. Silnik umieszczony z przodu i napęd na koła tylne. Model Testarossa jest jednym z najbardziej spektakularnych modeli w gamie Ferrari, który odniósł niebywały sukces komercyjny, a także umocnił pozycję Ferrari jako producenta egzotycznych supersamochodów. Po zakończeniu produkcji modelu F40 (1987-1992) w 1992 przez 3 lata pełnił funkcję flagowego modelu firmy Ferrari do czasu prezentacji następcy modelu F50 w 1995 roku. Samochód ten stał się punktem odniesienia do oceny innych samochodów sportowych lat 80. i 90. XX wieku[2].